vineri, 12 septembrie 2008

copila iubeste


nu putea fi in locul in care si-ar fi dorit sa fie.Iubeste garile cu ceasuri vechi londoneze..iubeste ploile,iubeste tigara...iubeste copilul.Lenevea anemic pe o banca proaspat vopsita cu rosu...fuma o tigara buna,asculta linistea.Radea isteric...era ciufulita.Era prea frig,dar nu simtea.Iubeste imbratisarile,iubeste esenta parfumurilor proaste intr-o dimineata de joi,in luna mai.Auzea simfonia sufletelor copiilor morti...o orga prea mare...o sensibilitate acustica teribila...si tremura...Dar se simtea bine,se simtea acolo unde nu si-ar fi dorit sa se afle azi,nici maine...Iubeste ecoul,iubeste cretinul....iubeste sentimentul.Nu vedea nimic,desi chiar si cel mai grabit trecator se oprea sa o priveasca.Era frumoasa...avea 20 de ani neimpliniti.Iubeste umilul,iubeste simplitatea lucrurilor...iubeste absurdul.Din cand in cand intredeschide pleoapele si fredoneaza o melodie veche.Inca nu ninge.Iubeste vara,iubeste nisipul,iubeste caldura dogoritoare a focului,in fata semineului...de Craciun,in casa bunicilor.Azi se visa acasa...nu avea o casa.Hoinarea aiurea,cunostea oameni,impartea sentimente.Iubeste falsul,iubeste pustiul...iubeste nimicul..S-a ridicat usor,si-a stins tigara...ultima tigara.Era pachetul unui presupus prieten...Ii lasase trei tigari bune si o cutie de cola...Iubeste decorul,iubeste speranta...iubeste nuanta.Isi sterge nasul rosu de frig de manusile verzi si priveste in jur...Iubeste ce vede,iubeste ce simte...iubeste ce aude....Pe banga de alaturi dormea o silueta....S-a ridicat usor de pe banca si se apropie de forma respectiva.Chiar dormea...era un baiat cu chip angelic..cu parul blond in carlionti..avea un fes prea negru,o geaca prea neagra...era tot negru.Iubeste dimineata,iubeste locul numit acasa...iubeste fiinta.L-a scuturat putin de umar.Vroia sa-i ceara doar o tigara...A deschis ochii somnoros,avea ochii albastri...poate prea albastri."Imi cer scuze...ai cumva o tigara?"zise copila.El o priveste uimit...o vede asa cum e:frumoasa."Nu."a raspuns..."aaa...nu fumezi!!!"rade ea isteric.."Noi toti fumam..."..."Nu."...Copila ezita o clipa...vrea doar o tigara..nu are bani...nu are casa..nu a mai mancat de trei zile..e frig.Iubeste necunoscutul,iubeste noutatea....iubeste frumusetea..."Ok..ce vrei in schimb?..orice..."..El intoarce brusc privirea..."Nu".Atunci fata s-a simtit ciudat..putea sa-i ceara orice...oare stia sa spuna doar "nu"?...Iubeste naivitatea,iubeste mirosul vinului fiert cu scortisoara...iubeste praful..."Bine.Pot sa-ti dau eu putina cola..atat mai am,dar o impart cu tine"..el "Nu"...Atunci ea s-a asezat zambind pe banca,langa el..."Banuiesc ca si tie ti-e frig...gandeste-te la un loc cald..stii?mie-mi place iarna la bunica-mea..a murit acum cateva luni..nu am mai fost demult pe-acolo..nici macar la inmormantare nu am putu sa ajung.Bunicul e foarte bolnav...nu mai stiu de el de cateva saptamani...probabil a murit.Familie...nu am.Am avut candva..mama era prostituata...deci nu am tata..a murit si ea,era foarte bolnava la plamani.Aveam 12 ani cand a murit.A murit la nasterea sora-mii..e o copila frumoasa.E tot ce am pe lume.E intr-un orfelinat...are 7 ani...e desteapta...vreau sa o scot de-acolo...sa traim impreuna..in casa bunicilor...sa stam in fata semineului si sa-i citesc...E frumoasa..."...Si apoi a izbucnit in plans...Baiatul a strans-o in brate,apoi a scos un pachet de tigari din buzunar...erau tigari proaste,dar ravnite..."Nu"zise copila."Am putin ceai..e caldut...e tot ce mai am,dar il impart cu tine!"..raspunse el.Copila acelasi "Nu"...Atunci el ii zambeste...o vedea frumoasa...
In ziua aia a nins mult...Iubeste strainul,iubeste zambetul......iubeste gestul.....Iubeste..Copila iubeste...

Un comentariu:

Bianca Tămaș spunea...

Serios... continua sa scrii

am sa citesc pana voi fi capabila sa las cat de cat un comentariu inteligent, unul cu mai mult sentiment... altfel nu are sens :)